ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΡΓΟ

“πάμε Σχολείο!”, δυο μήνες πριν το σχολείο…

 Αθήνα 10/9/2016

Κάθε μέρα, 100 παιδιά από την δομή φιλοξενίας προσφύγων του Ελαιώνα έκαναν ουρά στην είσοδο, για το ποιο θα μπει πρώτο στο σχολικό λεωφορείο που θα τους πήγαινε στο 87ο Διαπολιτισμικό Σχολείο του δήμου Αθηναίων στον Κεραμικό. Συνολικά 200 παιδιά (100 κάθε μήνα) τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, περίμεναν ανυπόμονα καθημερινά, να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα “πάμε Σχολείο!” που διοργάνωσε η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΕΛΙΞ Προγράμματα Εθελοντικής Εργασίας.

Κάθε μέρα επί δυο μήνες από τις 09:30 έως τη 13:30, η ομάδα της ΕΛΙΞ, αποτελούμενη από 15 παιδαγωγούς, υπό την καθοδήγηση της Υπεύθυνης του Παιδαγωγικού Προγράμματος της ΕΛΙΞ, 4 διερμηνείς, στελέχη της ΕΛΙΞ και εθελοντές από διάφορες χώρες, έδωσε στα παιδιά μια “γεύση από Σχολείο!” και τα προετοίμασε για την ομαλή ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα τον Σεπτέμβριο. Εστιάσαμε κυρίως στην ανάγκη αυτών των παιδιών να νιώσουν εμπιστοσύνη και αποδοχή, σε ένα χώρο έξω από την δομή φιλοξενίας, μέσα σε ένα πλαίσιο ασφαλές, ευχάριστο και γεμάτο ερεθίσματα, με τη χρήση βιωματικών δραστηριοτήτων που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και προάγουν τη δημιουργικότητα και την ομαδικότητα.

Μέσα από ένα προσεκτικά δομημένο και συνάμα ευέλικτο πρόγραμμα μη τυπικής εκπαίδευσης, τα παιδιά, ηλικίας 6 έως 13 ετών, ξεκινούσαν τη μέρα με παιχνίδι, τραγούδι και κίνηση σε κύκλο στην αυλή και μετά, χωρισμένα ηλικιακά σε 5 τάξεις, μοίραζαν το χρόνο τους σε μαθήματα, κινητικά παιχνίδια, κατασκευές και ζωγραφική, θεατρικά δρώμενα, αθλητισμό, όλα μέσα από το παιχνίδι και τη γλώσσα του σώματος. Η προθυμία και επιθυμία τους να μάθουν μας εντυπωσίασε, δεν ήθελαν να χάσουν ούτε μια μέρα από το σχολείο!

Finnish Church Aid with ELIX

Το πρόγραμμα “πάμε Σχολείο!” χρηματοδότησε η οργάνωση Finn Church Aid, (FCA) η οποία διαθέτει πολυετή εμπειρία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε έκτακτες περιστάσεις ανθρωπιστικής βοήθειας, ενώ είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στο φλέγον ζήτημα των προσφύγων.

Το πρόγραμμα αγκαλιάστηκε και από τον δήμο Αθηναίων όπου το ενέταξε στο πρόγραμμα “Ανοιχτά Σχολεία” μία πρωτοβουλία που έχει στόχο τα σχολεία να ανοίξουν στην γειτονιά και στην κοινωνία.

Ιδιαίτερα υποστηρικτική ήταν και η καθημερινή παρουσία και προσφορά 3 εθελοντών της πορτογαλικής οργάνωσης PAR | Refugees Support Platform καθώς και ομάδας Προσκόπων από τη Γαλλία οι οποίοι, μαζί με πολλους Έλληνες εθελοντές, δημιούργησαν ισχυρούς δεσμούς φίλιας και αγάπης με τα παιδιά των προσφύγων. Στην αποτελεσματικότητα και την επιτυχία αυτού του προγράμματος συνετέλεσε η κατάρτιση των παιδαγωγών κατά τη διάρκεια πενθημέρου εκπαιδευτικού σεμιναρίου που προηγήθηκε.

Το πρόγραμμα “πάμε Σχολείο!” είχε ιδιαίτερα ευεργετική και υποστηρικτική επίδραση στα 200 συνολικά παιδιά, από τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Ιράν τη Σομαλία και το Πακιστάν που συμμετείχαν σε αυτό, καθώς μέσα από την ψυχοκοινωνική υποστήριξη που προσέφερε, τα βοήθησε να εξοικειωθούν με την νέα τους πραγματικότητα. Η ευεργετική επίδραση απλώθηκε και στις οικογένειες τους, οι γονείς των οποίων, οι οποίοι παρακολούθησαν τις δυο γιορτές που διοργανώσαμε και περιέγραψαν με ευγνωμοσύνη την σημαντική επιρροή που είχε το πρόγραμμα στα παιδιά τους και σε αυτούς.

elix pame scholio eleonas kids elix pame scholio eleonas kids

Για περισσότερες πληροφορίες:
ΕΛΙΞ Προγράμματα Εθελοντικής Εργασίας
www.elix.org.gr / Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
τηλ: +30 2103825506

 

Σημείωση: Η οργάνωση ΕΛΙΞ Προγράμματα Εθελοντικής Εργασίας είναι εγγεγραμμένη στο Μητρώο του άρθρου 9 παρ. 5 του Ν. 3907/2011 που τηρεί η Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής.

Copyright © 2013 ΕΛΙΞ Προγραμματα Εθελοντικης Εργασιας.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.     [Όροι Χρήσης]

Υποστήριξε την ΕΛΙΞ
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας και την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγηση σας στον ιστότοπό μας, αποδέχεστε την πολιτική cookies. Συμφωνώ