ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΡΓΟ

Συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στη στήριξη ευάλωτων ομάδων, η ΕΛΙΞ πραγματοποίησε κατά την προηγούμενη περίοδο μια σειρά ψυχοκοινωνικών εργαστηρίων σε παιδιά που μετακινούνται, που ζουν σε συνθήκες πολέμου, σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Στόχος των εργαστηρίων είναι η προσφορά ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ακόμη περισσότερα παιδιά και οικογένειες και η ενδυνάμωση ακόμη περισσότερων εκπαιδευτικών, με την διεύρυνση του εκπαιδευτικού προγράμματος και την προσαρμογή του στις ανάγκες τους.

Όλα τα εργαστήρια οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν από την Ψυχολόγο της ΕΛΙΞ στο πλαίσιο του προγράμματος "Όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση", μια πρωτοβουλία της UNICEF που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιείται από σειρά εταίρων, μεταξύ των οποίων και η ΕΛΙΞ.

Τα εργαστήρια ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης και κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης πραγματοποιήθηκαν σε δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων στις περιοχές της Πελοποννήσου και της Δυτικής Αττικής. Πιο συγκεκριμένα, τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν ήταν:

1. Πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού. Πρόκειται για ένα workshop που έχει ως στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση περιστατικών βίας και εκφοβισμού. Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις, συζήτηση και άλλες δραστηριότητες τα παιδιά έμαθαν τρόπους για να διαχειρίζονται καταστάσεις που μπορεί να τους κάνουν να νιώθουν άβολα. Συζήτησαν επίσης τρόπους αντίδρασης σε τέτοια περιστατικά και θεσμούς και άτομα στα οποία μπορούν να απευθυνθούν. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στη δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων της ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ στον Ασπρόπυργο.

2. Πρόληψη σεξουαλικής κακοποίησης. Πρόκειται για ένα workshop στο οποίο εξηγείται η έννοια της συναίνεσης, ορίζεται το πλαίσιο της κακοποίησης και της παρενόχλησης, και τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες κατανοούν τον προσωπικό τους χώρο, τα όριά τους αλλά και το δίκτυο προστασίας τυχόν έμπιστων ενηλίκων στους οποίους θα μπορούσαν να απευθυνθούν σε περίπτωση παρενόχλησης. Έχει πραγματοποιηθεί στη δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων της ΣΥΝΥΠΑΡΞΙΣ στον Ασπρόπυργο, στη δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης στην Πάτρα, στο κέντρο φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων Καλαβρύτων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και σε δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης στο Ίλιον.

Τα ίδια εργαστήρια έχουν πραγματοποιηθεί και στα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων της ΕΛΙΞ στο κέντρο της Αθήνας και στις Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων σε Κόρινθο και Ελευσίνα. Στα παραπάνω κέντρα έχουν πραγματοποιηθεί επίσης και εργαστήρια σε παιδιά για την προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου, την αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων, την ενδυνάμωση Ψυχικής Υγείας και Ανθεκτικότητας, την ενίσχυση της εικόνας εαυτού και αυτοεκτίμησης, τη διαχείριση του stress, τη διαφορετικότητα και την αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων.

Αντίστοιχα εργαστήρια έχουν γίνει και σε γονείς, όπως επίσης και ομάδες γονέων που αφορούσαν σε θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς, σχολικής διαρροής από την τυπική εκπαίδευση, διατροφής και ορίων. Ομάδες συμβουλευτικής γονέων σε θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς υλοποιήθηκαν επίσης για τους ωφελούμενους των Υποστηρικτικών υπηρεσιών του προγράμματος ΤΕΒΑ (Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους).

Με στόχο την ενδυνάμωση και των εκπαιδευτικών των κέντρων, εκτός από τα παραπάνω, το προσωπικό της ΕΛΙΞ έχει επιπλέον επιμορφωθεί σε Μαθησιακές Διαταραχές και Διαταραχές Συμπεριφοράς, στη Διαχείριση θυμού στην τάξη, στο Παιδικό Ιχνογράφημα και στη Διαχείριση του Πένθους.

Επιπλέον, στο πλαίσιο συνεργασίας της ΕΛΙΞ με την Κάριτας Αθήνας και την CRS, πραγματοποιήθηκαν σε όλο το προσωπικό του κέντρου Μικρός Κόσμος στην Κυψέλη ένα εργαστήριο για μαθησιακές διαταραχές και διαταραχές συμπεριφοράς στο οποίο επισημάνθηκαν οι βασικές μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές συμπεριφοράς που μπορεί να συναντήσει κάποιος εκπαιδευτικός στο σχολικό πλαίσιο, οι τρόποι αναγνώρισης καθώς και προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στη διαχείριση τους, καθώς και ένα εργαστήριο για τη διαχείριση θυμού των μαθητών στην τάξη με βασικές οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος, Η ΕΛΙΞ σε συνεργασία με την Ουκρανική οργάνωση Alternative-V ανταποκρίθηκε στο αίτημα του 58ου σχολείου του Χαρκόβου (https://school58.org/) για υποστήριξη των μαθητών σχετικά με τη διαχείριση του άγχους που προκαλείται από την εμπόλεμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η περιοχή και η χώρα τους. Έτσι, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκαν τρία (3) Workshops με θέμα "Τεχνικές Διαχείρισης Στρες". Πιο συγκεκριμένα, τα εργαστήρια μέσα από διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες εστίασαν στις μορφές του άγχους, στον τρόπο που μας επηρεάζει, καθώς και σε τεχνικές διαχείρισης και αντιμετώπισής του.

Σχετικά Άρθρα

Copyright © 2013 ΕΛΙΞ Προγραμματα Εθελοντικης Εργασιας.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.     [Όροι Χρήσης]

Υποστήριξε την ΕΛΙΞ
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας και την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγηση σας στον ιστότοπό μας, αποδέχεστε την πολιτική cookies. Συμφωνώ