Δραστηριότητες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης της ΕΛΙΞ.
Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει και οι μαθητές της ΕΛΙΞ την υποδέχονται με καινούριες τσάντες και μολύβια, αλλά και με καινούριες λέξεις, εικόνες, τόπους και διαδρομές.
Για να μπούνε στο σχολείο με κέφι για το μάθημα και με σκοπό αυτό το κέφι να παραμείνει, τα παιδιά εξασκήθηκαν μέσα από παιχνίδια στο βασικό λεξιλόγιο του σχολείου, οραματίστηκαν και κουβέντιασαν για το τι χρειάζεται ένα ιδανικό και λειτουργικό σχολείο, εξερεύνησαν τα αγαπημένα μαθήματα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους.
Στη Δομή Φιλοξενίας της Ελευσίνας, μικροί και μεγάλοι μαθητές και μαθήτριες αναζήτησαν σχολικά αντικείμενα στον προαύλιο χώρο της δομής, βασισμένοι σε έναν αυτοσχέδιο Χάρτη Θησαυρού. Βρήκαν το στυλό κάτω από την αρμπαρόριζα και το πινέλο στη βάση της μπασκέτας. Έμαθαν το μολύβι αναζητώντας το πίσω από μια πόρτα και τον χάρακα μέσα σε μια γλάστρα. Αργότερα, μίλησαν για το ιδανικό σχολείο και κόλλησαν με αυτοκόλλητα τις επιθυμίες τους μέσα στο περίγραμμά του. Το σχολείο γέμισε λουλούδια, ζώα, γήπεδα και βιβλιοθήκες.
Στη Δομή Φιλοξενίας της Κορίνθου, τα μικρότερα παιδιά δούλεψαν για πρώτη φορά με χειροπιαστά φωνήεντα, ενώ τα μεγαλύτερα μίλησαν για τις προκλήσεις και τις χαρές του σχολείου, έφτιαξαν την αφίσα με το ιδανικό τους σχολείο, κατέγραψαν το σχολικό τους πρόγραμμα, πραγματοποίησαν έρευνα και αποτύπωσαν σε διάγραμμα τα αγαπημένα μαθήματα της ομάδας με αφορμή το διαθεματικό υλικό “Διηγούμαι και γράφω ιστορίες” του Εργαστηρίου Διαπολιτισμικής Αγωγής, για την ενότητα “Σχολείο”.
Στo εκπαιδευτικό κέντρο της ΕΛΙΞ στην οδό Πατησίων 20-22, τα παιδιά ταιριάζοντας εικόνες και λέξεις, σχολικά αντικείμενα και ρήματα, έμαθαν πως το βιβλίο διαβάζεται, η γόμα σβήνει, η ξύστρα ξύνει και ο διακόπτης ανάβει και σβήνει. Τα ίδια συμβολικά αντικείμενα έγιναν τόποι μέσα στην τάξη, όταν τα παιδιά τα έψαξαν και τα βρήκαν σε ένα κυνήγι θησαυρού και έπειτα οι τόποι ξανάγιναν λέξεις, όταν τα παιδιά κόλλησαν ετικέτες με τα ονόματά τους στον χάρτη, τον κάδο, τον πίνακα, την πόρτα, το παράθυρο και το διακόπτη.
Δάσκαλοι και παιδιά έπαιξαν και ονειρεύτηκαν για το σχολείο, συνδέοντας τη γνώση με το συναίσθημα, δημιουργώντας έτσι τους πρώτους δεσμούς ανάμεσα στα δυο, αυτούς που ελπίζουμε ότι θα τους συντροφεύσουν για όλη τη νέα σχολική χρονιά.